marți, 18 septembrie 2018

preaviz de uitare


am plecat în după-amiaza aceea
prea târziu
din mijlocul furiei tale
care mă învăluise
năvalnic
ca o furtună
devastatoare
de ceva vreme

sunetul țipetelor tale
de disperare
și ură
de atunci
când te-ai încuiat în baie
în timp ce îmi strângeam câteva lucruri
în grabă
mi-a hăituit apoi
somnul
ani de zile

și acum te mai aud
uneori
când, neatent
las amintirea ta
să-mi apară în fața ochilor

îți aduci aminte
de certurile noastre prelungi
până târziu în noapte
când mă îmbătam
crunt
ca să nu-ți mai aud
reproșurile pline
de vinovăție?

îți mai aduci aminte
când mi-ai aruncat toate lucrurile
în stradă
de-a valma
și mi-ai spus
cu înverșunare 
să plec?
era două noaptea
începuse să plouă mărunt
și a trebuit să conving
pe cei doi polițiști
amuzați
din patrula de noapte
că e doar o ceartă
de îndrăgostiți

în toți anii ăștia
de când am plecat
din viața ta
am exorcizat cu greu -
agonizant de greu!
în cuvintele
limbajului bizar
al poeziei
toată dragostea ta 
din care nu mai rămăsese 
spre sfârșit
decât ură 

te rog, în încheiere
să consideri acest
poem despre
plecare
care știu prea bine
că nu te va găsi 
niciodată
drept preaviz
iremediabil
de uitare

Niciun comentariu: