sâmbătă, 30 aprilie 2005

sâmbãtã

Am văzut-o pe fata frumoasă din al doilea rând, Carmen, în acea oră, suferind. O treceau puseuri de suferinţă interioară, probabil foarte intense, încât îi schimonoseau trăsăturile delicate ale chipului ei. Am aflat, mai târziu, că are probleme familiale grave. Am vrut să o întreb atunci, în timpul orei, de vreo două ori, dacă s-a întâmplat ceva, dar n-am îndrăznit. Când mă uitam la ea, probabil mai îndelung, îmi răspundea mirată la privire şi îmi zâmbea frumos. O suferinţă puternică la un om atât de frumos te atrage invariabil: e un excitant teribil!
Mult mai târziu, seara, în cameră, m-a cuprins o tristeţe teribilă, cred că împrumutată de la ea, de care nu n-am scuturat total nici acum, câteva zile mai târziu. Toată durerea pe care i-am surprins-o atunci mă obsedează acum; orice formă de suferinţă trăită la o aşa intensitate transfigurează şi te face mai profund, iar ea trebuie să fie şi mai atrăgătoare pe dinăuntru. Sunt aproape gelos pe trăirile existenţiale pe care le are ea acum.

Niciun comentariu: